Reklama podprogowa

Chcąc używać bardziej fachowej nomenklatury moglibyśmy określić reklamę podprogową jako sublimalną, czyli taką, w której bez świadomości postrzegania informacji rejestrujemy je. Reklama podprogowa np. ulotki zielona góra może dotyczyć zarówno wysyłanych w naszą stronę bodźców słuchowych oraz wzrokowych,
które głównie są zbyt krótkie abyśmy mogli zarejestrować je świadomie (zauważyć ich obecność, co w przypadku percepcji wzrokowej oznacza na przykład, że muszą być krótsze niż 0,04 sekundy!).

Bodźce te mają za zadanie wpływanie na przetwarzanie tych innych bodźców, rejestrowanych już przez nas. Jest to dosyć niebezpieczny sposób, tak naprawdę manipuluje on naszym organizmem i świadomością, jesteśmy po prostu bezbronni i nieświadomie będzie dążyć do posiadania danego produktu czy też skorzystania z usługi. Z sugestią taką możemy spotkać się na przykład w piosenkach.